Mafia 2 nevyšla v takovém stavu, s jakým by byli spokojení jak vývojáři, tak vydavatel. Spousta věcí zbyla nevyužita či rozpracována a město Empire Bay bylo škoda nechat být tak, jak je. Již před vydáním tak tedy začala pre-produkce třetí Mafie.
Mafia 3 č.1
Z druhého dílu zbylo spousta věcí a třetí Mafie měla být po grafické stránce stejná či o chlup lepší než druhý díl. Příběh se odehrával opět ve městě Empire Bay a i dobové zasazení by bylo podobné. Dočkali by jsme se však většiny věcí, které se nedostali do dvojky. Ať už mluvíme o lepším bojovém systému, ručních zbraní jako nůž nebo baseballová pálka, ale i nové lokace, vozidla a v neposlední řadě veřejná doprava. Třetí Mafie měla vyjít rok, maximálně dva po vydání druhého dílu. Již v raném stádiu se tato možnost ukazovala jako nereálná a tak vyšlo DLC Joe's Adventures, kde si hráči mohli všimnout mnoho nových, avšak nepoužitých věcí. Zbylé dvě DLC nakonec ani nevyšly a kapitola třetí, nakonec vlastně druhé Mafie se uzavřela.
Mafia 3 č.2
Byla by škoda všechno vyhodit z okna a začít znova. Nové konzole byly na obzoru a vydat třetí Mafii jako launch title se jevila pro 2K hodně sladká. Vývoj byl restartován a Illusion engine se začal předělávat na novou generaci konzolí. Vývoj šel však obtížně a 2K začalo být nervózní, avšak rozhodla se pomoci. Do Prahy zamířil specialista na marketing, který úspěšně zviditelnil 2K Czech na sociálních sítí, nová webová stránka studia se blížila ke zveřejnění a vše se nejednou zdálo pěkně růžové, možná až moc.
Po roce neustálého předělávání a změn došla 2K trpělivost. Rozhodla se rázně zasáhnout a zastavit pád studia. V Mafii společnost viděla budoucnost, stejně tak jako v některých vývojářích. A co je lepší než založit nové studio, přímo pod svojí střechou a mít přímý dohled na vývoj hry? V 2K Czech se začalo propouštět a přesouvat vývojáře do San Franciska. Proběhlo několik takových vln, na konci té poslední už bylo jasné, že pražské studio 2K Czech nemá význam, stejně tak jako některé oddělení v Brně.
Prázdné kanceláře pražské pobočky
Přesto, že Hangar 13 sídlí v Americe, zaměstnává spoustu vývojářů, kteří dříve pracovali v tuzemské pobočce 2K. Tito vývojáři zastávají klíčové, většinou i velmi podobné pozice jako v 2K Czech při vývoji druhé Mafie. V Hangáru můžete potkat třeba Michala Janáčka, otce Pterodon enginu (Vietcong), Jana Kratochvíla, Tomáše Mádla a mnoho dalších. Seznam můžete nalézt níže. 2K Czech navíc s vývojem pomáhá, jak moc je však zatím tajemství. Podle posledních informací v Brně dělají některé cutscény a animace.
Jelikož se spousta fanoušků ptá, ať už nás nebo někoho jiného, jestli na tom pracují češi, sestavili jsme seznam ex-2K Czech vývojářů, kteří nyní pracují v Hangáru na třetí Mafii.
Seznam není kompletní, ale na otázku ohledně českých vývojářů v Hangáru dokáže odpovědět snad dostatečně.
Třetí Mafii již nevyvíjí 2K Czech, ale nově zformované studio Hangar 13. Nenechte se však zmást, vývojáři z Hangáru jsou velmi zkušení a mají za sebou hry, které jsou známé po celém světě.
„Příběh každého hráče je unikátní“
Moto studia, které dává velkou naději na kvalitní příběh. Jak to bude ale ve skutečnosti si budeme muset počkat. Hangar 13 sídlí v kalifornském Novatu, co by kamenem dohodil od San Franciska.
Haden Blackman
Hlavní muž, který vystřídal v křesle Roda Fergussona. Do studia přišel z LucasArts, kde pracoval třeba na Knights of the Old Republic nebo The Force Unleashed. Jako spisovatel získal několik ocenění, včetně GLAAD Media Award za best-selling komiks Batwoman. Kromě práce na třetí Mafii nyní pracuje na komiksu Elektra pro Marvel.
Andy Wilson
Jeden z lidí, kteří stáli u zrodu Hangar 13. Do studia přišel z Ubisoftu, kde pracoval více než dva roky na Splinter Cell: Blacklist. Ještě předtím měl možnost pracovat v Codemasters a na MotoGP sérii.
Dave Smith
V Hangáru má na starosti grafiku. Pracoval na zrušené hře Star Wars 1313, obou dílech Force Unleashed a sérii The Getaway pro PlayStation. Jeho zkušenosti se ve studiu určitě neztratí.
Matt Bauer
Hlavní člověk co se zvuku týče. Do Hangáru přišel z LucasArts. Taktéž dělal v THQ na sérii Saint Row nebo Darksiders, takže otevřený svět pro něj není cizí. V branži dělá více než deset let.
Nathan Cheever
Pracoval na hrách jako Prey 2, BioShock Infinite, Six Days in Fallujah nebo Turok. V Hangar 13 zastává pozici Lead World Designer a a právě tento člověk bude mít hlavní slovo o podobě herního světa třetí Mafie.
Studio je samozřejmě obrovské a má minimálně stovku zaměstnanců. Potkat můžete ex-vývojáře z Telltale Games, 2K Marin, Activision, Ubisoftu, Konami nebo Zingy. Dokonce tu mají svého Kojimu, křestním sice není Hideo, ale třeba je stejně nadaný jako on. Všichni společně tvoří hru, která příběhem snad překoná všechny ostatní a potěší fanoušky série.
2K vkládá velké naděje do třetí Mafie. Podle jmen a zkušeností, které vývojáři mají, tyto naději můžeme mít taky. Hangar 13 přetéká zkušenostmi a co hlavně, je přímo podřízené vedení 2K. Už žádná zdlouhavá komunikace přes oceán jako u druhé Mafie.
Pozn.: O českých vývojářích v Hangar 13 připravujeme samostatný článek.
Příští týden dojde k oficiálnímu představení třetí Mafie na německé výstavě GamesCom. Nedočkáme se jenom nových informací, ale také prvního traileru, který určitě mnoho prozradí. Do 5. srpna však ještě pár dní zbýva a naše stránka se je Vám, fanouškům pokusí zkrátit co nejvíce.
Platformy: Hra určitě vyjde na PS4, XboxOne a PC. Na starých konzolích si třetí Mafii nezahrajete, o verzi pro Mac zatím informace nejsou.
Vývojáři: Hru vyvíjí studio Hangar 13, od kterého se čeká mnoho. Vývojářský tým je plný známých jmen a určitě je na co se těšit. 2K Czech plní roli pomocného studia.
Dabing: Cenega, jako oficiální zástupce, určitě bude jednat o českém dabingu. Už u druhého dilu to však bylo problematické. Reálně hrozí, že se dočkáme pouze titulek. Držme palce vyjednavačům.
Trailer: 5. srpna 2015, náš rozbor stejný den. Na naší stránce máme ke příležitosti vydání traileru odpočet.
Vývoj: Byl kompletně přesunut do USA a restartován. Aktuální verze hry je ve vývoji více než rok.
Oficiální artwork (1920x1080):
Oficiální logo:
První artwork na první pohled okouzlí, ale říká toho mnohem více. Rozbor č.1 pro třetí Mafii je tady.
1) V autě zůstala jedna osoba a z pohodlí přihlíží, jak se ostatní starají o problémového člověka. Jeho auto má mimo jiné otevřené dveře u řidiče.
2) Kabát a klobouk jsou pryč, nová doba přináší jiný styl oblečení. Postava v saku (vpravo) má ruce v kapse a pouze přihlíží. Podle oblečení ženské postavy můžeme soudit, že určitě není zima. Jako hlavní postava vypadá chlápek druhý zleva, který vyslýchá svázaného muže. Postava úplně vlevo zvolila obléčení alá Joe, barevná košile a kožená bunda.
3) Krokodýl si jde pro potravu. První náznak, v jaké oblasti je hra zasazena.
4) Buď skála nebo více stromů. Jsme daleko od civilizace.
5) Kouř od výfuku a zadní světla. Efekt pěkný, když už nic jiného.
6) Zajímavé stromy, které neuvidíte jen tak někde. Lokace se nám odhaluje.
7) Byla tu lodička a molo, nyní opuštěné a vhodné pro krmení krokodílů.
Jediná věc, která se nám moc nelíbí je logo. Není to prostě ono.
Poznali jste lokaci? Artwork je zasazen do bažinné oblasti, krokodýlové a stromy z bodu 6 nám poté už pouze říkají, kde to jsme. Florida nebo Luisiana, USA.
Vydání MAFIA 3
(říjen 2016)
---
V pátek 7. října vyšel 3. díl, dnes již legendární, hry ze série MAFIA.
Věřme, že se dočkáme modifikování jako v prvním dílu, příp. ze série GTA.
Matěj Brůna
šéfredaktor M1