Herní web Game Informer ukončil svoje celoměsíční pokrytí třetí Mafie rozhovorem s šéfem studia Hangar 13, H. Blackmanem. Redaktoři vybrali nejlepší otázky od jejich čtenářů a šéf studia na ně ochotně odpověděl. Nabízíme Vám překlad těch nejzajímavějších.
Je nutné hrát předchozí díly pro pochopení třetí Mafie?
Nutné to není, ale Blackman doporučuje předchozí díly si zahrát a to hlavně Mafii II, kterou označil za velmi dobrou hru. Všechny postavy, které se z předchozího dílu ve hře objeví, budou znou představeny a znalost posledního dilu tak není nutná. Jelikož Blackman mluví pouze o druhé Mafii, tak se s největší pravděpodobností nedočkáme žádné postavy z Lost Heaven.
Proč 60. léta a ne znovu doba prohibice?
Tohle období už v Mafia sérii bylo a vývojářský tým chtěl zkusit něco nového. Blackman zároveň zopakoval, že mafie není jenom o té italské. Již v listopadovém čísle magazínu Game Informer padla zmínka, že v případě úspěchu třetího dílu lze očekávat další krok do neznáma. Podle redaktorů se nabízí drogová válka v Kolumbii, Yakuza, čínské triády nebo ruská mafie.
Bude hra mít tutoriál nebo misi ve Vietnamu?
Tutoriál jako takový ve hře nebude, hráč se bude seznamovat s možnostmi a vlastnostmi v průběhu hry. Co se týče mise ve Vietnamu, není nic potvrzeno ani vyvráceno, začátek hry je vývojářským tajemstvím.
Preferujete film The Godfather nebo Goodfellas?
Blackman má radši Goodfellas. Třetí Mafie se prý hodně inspirovala druhou polovinou tohoto filmu.
Bude ve hře změna počasí a jak bude hru ovlivňovat?
Za deště se budou vozidla budou chovat jinak než za normálního počasí. Zároveň bude záležet, po jakém typu cesty jedete, např. na asfaltové cestě se vozidlo bude chovat jinak než na polní.
Mafia a multiplayer?
Třetí díl je čistě singleplayerová záležitost. V budoucnu by však nějaký díl multiplayer mít mohl.
Uživatelské prostředí v ukázce vypadalo přepláceně, půjde vypnout?
Je to věc, která každý týden mění podobu a ta, kterou jsme mohli vidět v ukázce rozhodně nebyla finální. Zda radar, ukazatel hledanosti, munice aj. půjde kompletně vypnout zatím nebylo rozhodnuto.
Bude odhalen osud Joeho?
Vývojáři vědí, co se s ním stalo. Proběhla diskuze s vývojáři z 2K Czech o tom, jakou oni měli vizi pro tuto postavu a Hangar 13 si přidal svojí verzi. Z toho vyšla finální verze, ale poslední slovo měli lidé z Hangaru. To samé s Vitem a jeho příběhem mezi druhým a třetím dílem. Hráč se může dozvědět, co se s Joem stalo v průběhu hry, ale pouze pokud bude mít dobré vztahy s Vitem.
Bude si hráč moc ve hře zvolit obtížnost řízení jako v druhém díle (normální/simulace)?
Blackman by tuto možnost rád ve hře měl, ale ještě není stoprocentně rozhodnuto. Hra má spoustu vlastností, které jsou závislé na typu řízení a dělat a ověřovat vše dvakrát je možná něco, na co nezbude čas.
Je příběh třetího dílu delší než příběh druhého?
Pokud budeme soudit podle počtu minut, tak prý ano, možná i o trochu delší, ale Blackman si stoprocentně jistý nebyl. Hra je zasazena do několika měsíců v roce 1968, nikoliv do několika let, jak tomu bylo u předchozích dílů. Hra má spoustu nepovinných aktivit a misí, které hráč bude moci plnit, ať už během příběhu nebo po jeho dokončení.
Blackman zároveň potvrdil, že hra bude mít více sběratelských věcí, než měl druhý díl. Kompletní rozhovor s můžete (v angličtině) poslechnout na této adrese.
Třetí díl Mafie se bude odehrávat ve městě ,,New Orleans“ roku 1968. Jak se s tím poprali designéři z Hangar 13? To nám bylo naznačeno v nedávno zveřejněném článku magazínu GameInformer. Máme tu pro Vás souhrn toho nejdůležitějšího.
,,Měli jsme ve studiu krátký seznam měst, které nás zaujali a tak jsme si vypracovali jejich koncepty, ale nakonec jsme si vybrali New Orleans.“ říká Blackman.
,,New Orleans je jedním z nejrozmanitějších center Ameriky, které je však ve světe videoher naprosto opominuto, skloubí se zde mnoho různých hudebních stylů a odlišných kultur – např. Jazz, Voodoo a francouzská čtvrť. To vše se poté prolíná do velmi zajímavé kultury.“ dodává.
Samozřejmě digitalizovat město před 47lety není vůbec jednoduché, neboť z velké části je město jiné. Proto je nutné zkoumat jeho minulost ze starých černobílých fotografií, pročítat staré kroniky a články z novin.
,,Pokud chcete vytvořit město, které má co nejvíce přibližovat rok 1968, není to jen o tomto roce, ale je obrazem několika desítek let předtím, ze kterých musíte vycházet .“ říká designér Dave Smith.
Proto tým musel zkoumat módu, automobily, hudbu, architekturu a především jejich vývoj před rokem 1968. Jen tak je možné se přiblížit dané době a vytvořit prostředí, které bude pro hráče co nejvíce autentické. Mimo jiné toto zkoumání umožní týmu vytvořit oblasti, či budovy, které již zanikly. Například na Bourbon street stál v minulosti starý operní dům a v Hangar 13 se rozhodli, že jej pro hru znovu vytvoří.
Pro hru však muselo dojít ke zmenšení New Orleans a celkové úpravě města, proto se nejspíše ve hře nebude jmenovat New Orleans – bohužel název města nebyl zatím prozrazen, neboť to dává tvůrcům volnější ruku při tvorbě, neboť se nemusí striktně držet skutečnosti. Studio vzalo několik orientačních bodů města, které si lidé pamatovali a zasadili je do podobných míst. Tato svoboda v tvorbě města umožnila vytvořit např. močály nedaleko města. A na některých místech naopak něco smazat. Známý Superdome (sport. Stadion) se ve hře neobjeví, přestože v roce 1968 již byla zahájena jeho stavba.
„New Orleans je krásné město v mnoha ohledech, ale není zrovna nejvhodnější pro honičky ve 150km/h. Máme v plánu přidat například podzemní vodní cesty, což by ve skutečném New Orleans nešlo. Chceme vzít všechny výhody a skvělé věci, které na New Orleans jsou a vytvořit tak opravdu vzrušující město.“ dodává Blackman.
„Poté co jsme naší verzi Canal Street vložili do hry, podívali jsme se na naše palmy a usoudili jsme, že jsou moc malé – nevyvinuté. Napadlo nás, jestli se to nezdá jenom nám a tak jsme šli k našim designerům a oni řekli: ,,Ne, palmy na tomto místě byly v roce 1968 čerstvě zasazeny, takže opravdu byly malé.“ Ale očekávání moderního publika je, že v New Orleans budou plně vzrostlé palmy, tak jsme je takové do hry vložily.“ usmívá se Blackman.
Orientační body ve městě mají sloužit k tomu, aby se hráči brzy seznámili s městem a orientovali se v něm i bez mapy. Z panorama je tedy vidět mnoho zvýrazněných míst pro lepší orientaci, např. hřbitovy, staré katedrály, kavárny u vody nebo francouzskou architekturu.
Třetí díl Mafie bude obsahovat funkci pomocného míření, se kterou jste možná setkali ve hrách jako Call of Duty. Jak moc Vám bude hra pomáhat je však na Vás, podle slov vývojářů je to součástí obtížnosti, kterou si budete moci zvolit.
První díl tuto tématiku vynechal, v druhém jste měli na výběr ze třetí: lehká, střední a těžká. Obtížnost určovala, jak rychle se Vám regeneruje zdraví nebo zda vidíte nepřátele na radaru. Trojka jde v tomto ohledu ještě dál a nabídne snap-to míření a aim assist. Jednoduše řečeno, hráč bude moci mířit jak bude chtít, jakmile se ale zaměřovač dostane do určité blízkosti nepřítele, hra ho automaticky posune přesně na cíl.
To samé platí i pro střílení z vozidel. Vývojáři chtějí, aby se hráč soustředil hlavně na řízení vozidel a střílení z nich bral jako takový bonus. Mluví se zde však o funkci „ne úplně automatickém míření,“ která má hru udělat zábavnější.
Automatické zaměření pneumatiky u vozidla
Konzoloví hráči tuto možnost nastavení určitě uvítají, PC hráči spíše méně.
V předchozích dnech jsme zveřejnili doslova kupu novinek. Informace v nich obsažené jsme ždímaly ze zahraničních herních magazínů, jejichž redaktoři si zahráli třetí Mafii a sepsali své první dojmy. Jelikož jich opravdu nebylo málo, přinášíme Vám souhrný seznam, aby Vám případně nic neuniklo.
Game Informer
Mafia III zodpoví otázky z druhého dílu, včetně osudu Joeho – třetí díl bude nepřímo navazovat na druhou Mafii, co všechno se dozvíme, zjistíte v této novince
Zkušenosti, dovednosti, tunning aneb trocha RPG také v Mafii – vylepšování vozidel a Lincolna samotného, i to nás čeká v Mafii
Mafia III bude mít více konců a různorodé mise – pokud Vás zajímá, kolik konců bude mít třetí díl nebo kdo Vám bude zadávat mise, tak to dozvíte v této novince
Rasismus hraje ve hře roli a je na Vás, zda budete soucítit – rasismus hraje ve hře velkou roli, jak to pocítíte během hry zjistíte zde
Nové screenshoty z magazínu GameInformer – nové screenshoty si můžete prohlédnout kdykoliv na tomto odkaze
Nové artworky ze třetí Mafie – sedm nových a pěkných Mafia III artworků z Game Informeru
EDGE
Preview v magazínu Edge porovnává hru z předchozími díly – vůbec poprvé se někdo odvážil porovnat třetí díl s prvním a druhým dílem, všem fanouškům Mafie rozhodně doporučujeme přečíst
X-One
X-One: Mafia III je velkolepá, ale připomíná GTA – stále se o tom mluví, ale až magazín X-One to napsal černém na bílém, jak se Mafia III podobá GTA se dozvíte v této novince
Systém obsazovaní čtvrtí aneb jak to celé funguje – ve hře budete moci obsazovat skrýše a čtvrti, které ovládá nepřátelská mafie, celý princip tohoto systému se dočtete na tomto odkaze
PCGamer
Preview v PCGameru naznačuje menší změnu žánru – americký časopis popsal, jak velkou roli bude hrát město ve třetím díle
Čtyřstránkové preview zveřejnil také britský PlayStation Official Magazine a Xbox Official Magazine, bohužel stránky plné textu nepřinesly nic nového a proto jsme je oproti původním plánům nakonec vynechali. Zatímco se ostatní weby soustředily pouze na Game Informer, naše rozhodnutí investovat čas i do ostatních magazínu se opravdu vyplatilo.
Herní server Game Informer zveřejnil nové video, ve kterém Vám vývojáři přiblíží příběh třetího dílu. Ačkoliv většina informací je již nějakou dobu známa, ať už z GamesComu nebo jiných preview, tak přeci jen několik nových informací bylo v rozhovoru řečeno.
město třetí Mafie, jehož předlohou je New Orleans
Vývojáři se velmi soustředí, aby rasismus ve hře byl cítit. Sám hráč se dostane několikrát do situace, kde bude muset zasáhnout, ale je čistě na něm, kterou stranu konfliktu si vybere. Podle H. Blackmana (šéf studia Hangar 13) se tímto Mafia 3 liší od ostatních her, jelikož většina herních studií tuto problematiku ignorují.
jedna ze čtvrtí ve městě (artwork)
Aby tvůrci zajistili autenticitu herního prostředí, mluvy a slangu, pozvali si do studia několik lidí, kteří žili v té době, tedy v roce 1968 ve městě New Orleans.
otec James (vlevo) a Don Sal Marcano (vpravo)
V časopise již byly představeny také dvě nové postavy, ale až včerejší video nám dalo odpověď na otázku, jak vypadají. Otec James provozoval sirotčinec, ve kterém Lincoln vyrůstal a po válce se s ním hlavní hrdina opět spojí. Druhou postavou je Don Sal Marcano, boss místní italské mafie a hlavní cíl Lincolna. Když se Vito přesunul z Empire Bay do New Orleans, připojil se právě k italské mafii a dostal na starost menší území na kraji města. Touha po moci však Vita přiměje spojit síly s Lincolnem.
Screenshot z časopisu ve vysokém rozlišení
Celé video s rozhovorem (v angličtině) najdete na stránkách Game Informeru. Již 14. října se můžeme těšit na další nové informace o třetí Mafii.
screenshot přímo z hraní třetí Mafie
Vydání MAFIA 3
(říjen 2016)
---
V pátek 7. října vyšel 3. díl, dnes již legendární, hry ze série MAFIA.
Věřme, že se dočkáme modifikování jako v prvním dílu, příp. ze série GTA.
Matěj Brůna
šéfredaktor M1