Redakce herního časopisu PCGamer si také zahrála třetí Mafii a věnuje se jí na dvou stránkách. Zatímco většina informací zmíněná v časopisu je již známá, jeden odstavec určitě stojí za zmínku.
Vysvětluje totiž, že zatímco první a druhá Mafia měli svoje města (Lost Heaven, Empire Bay) jako pozadí pro příběh, Mafia III to má přesně na opak. New Orleans hraje hlavní roli a tvůrci ho označují jako „skutečný otevřený svět.“ Už nejste limitováni plnit jednu příběhovou misi za druhou. Hráč se ocitne ve městě, kde může v podstatě dělat cokoliv, ať už obsazovat čtvrti, provokovat policii nebo objevovat město. Aktivit bude prý ve hře spousta a jen na hráči, které vedlejší mise či aktivity splní. Příběhové mise najednou hrají druhé housle, jelikož je to právě otevřený svět, na kterém tvůrci staví a který zatím hlavně propagují.
Preview v magazínu X-One mimo jiné přineslo vysvětlení, jak celý systém obsazování čtvrtí v Mafii III funguje.
V každé čtvrti města existuje několik skrýší a podniků. Zatímco podniky jsou celkem snadno objevitelné, k nalezení skrýše musíte sledovat lidi kolem Vás. V demu bylo toto ukázáno na drogovém doupěti. Hráč nejdříve musel sledovat feťáka k dealerovi, toho následně unést a dostat z něj lokaci skrýše. Co s práskačem uděláte je pak Vás, jeho zabitím dostane peníze, když ho ale ušetříte, může se ještě v budoucnu hodit.
Obsazení daného místa můžete provést několika způsoby, od tajné infiltrace po akční řežbu. Jakmile je podnik Váš, musíte ho přiřadit jednomu ze tří kapitánů (Vito, Burke, Cassandra). Ten Vám za to dá malý bonus, neboli perk. Každý kapitán má bonus jiný a je jenom na Vás, kterého kapitána zvolíte. Obsazením většiny podniků ve čtvrti vyprovokujete místního bosse (toho, co měl čtvrť a podniky na starosti) a jakmile ho hráč zlikviduje, čtvrť je Vaše.
Stejně jako u podniků a skrýší, i čtvrť musíte přiřadit jednomu z Vašich kapitánů a je jedno, kolik podniků v dané čtvrti kontroluje (klidně může mít polovinu podniků na starosti Cassandra, polovinu Burke a čtvrť Vito). Zde přichází ke slovu balancování. Když budete preferovat jednoho kapitána, ostatní se naštvou.
Některé bonusy, které můžete od svých kapitánů získat během hry a budou dostupné přes vysílačku, kterou Lincoln nosí u sebe:
Obsazování čtvrtí není podle redaktorů X-One magazínu práce na několik minut, ale spíše na několik hodin. To už zmínil redaktor časopisu Edge, který tuto zdlouhavou práci označil za "okaté prodloužení hratelnosti."
Po Game Informeru a Edgi dostala šanci třetí Mafii si zahrát i redakce čistě konzolového magazínu, X-One. Na šesti stránkovém preview hru velmi chválí a označuje za velmi akční a brutální hru.
„Přestřelky vypadají velmi podobně jako v GTA V nebo Watch Dogs, ale jejich kvalit zatím nedosahují,“ míří jedna z mála výtek redaktora k Mafii III. Chválu sklidil nový bojový systém, na kterém se podle slov tvůrců pracuje už přes dva roky. Díky tomu, že se Lincoln vrátil zrovna z válka ve Vietnamu, je ve hře kladen větší důraz na přestřelky než na stealth akci. Hlavní hrdina nemá problém sejmout pět, šest nepřátel během minuty.
„Uživatelské prostředí, opět, připomíná GTA nebo Watch Dogs. Máte k dispozici radar, ukazatel hledanosti …“ Podle všeho ale tahle podoba vůbec nevadí, naopak, podle redaktorů si prý díky tomu není potřeba zvykat na kompletně jinak uspořádané uživatelské prostředí.
Třiceti minutové demo, které redaktoři hráli, pocházelo z alpha verze hry a spousta věcí ještě není finálních. Na šestistránkovém preview nepadla ani jedna zmínka o příběhu, který byl hlavním lákadlem předchozích dílů. Redaktoři naopak věnovali velkou část tomu, jak souboje jsou akční, brutální a všude stříká krev.
Demo obsahovalo také čtyři písničky, hudba prý skvěle pomáhá utvořit atmosféru hry, stejně jako v druhé Mafii.
O přiblížení Mafie ke Grand Theft Auto jsme psali již včera, kdy redaktor magazínu Edge popsal změnu jako „z osobitého příběhu v mainstreamový sandbox."
Den nabitý exkluzivním materiálem (Preview z Edge, Nové screenshoty) uzavřeme nově zveřejněnými artworky z Mafie III, které byly součástí preview v magazínu Game Informer. Již zítra se poté můžete těšit na další preview, vysvětlení obsazování území a další novinky, které zatím nikde jinde nebyly zveřejněny.
Součástí obsáhlého preview v magazínu GameInformer byly také nové, dosud nezveřejněné screenshoty a artworky ze hry. Screenshoty opět ukazují spíše akční momenty, stejně jako první várka, která byla zveřejněna během GamesComu. Jelikož se jedná o obrázky z magazínu, je kvalita některých screenshotů horší než obvykle, i tak určitě stojí za to. Artworky zveřejníme později večer.
Vydání MAFIA 3
(říjen 2016)
---
V pátek 7. října vyšel 3. díl, dnes již legendární, hry ze série MAFIA.
Věřme, že se dočkáme modifikování jako v prvním dílu, příp. ze série GTA.
Matěj Brůna
šéfredaktor M1