Před několika týdny jsem se osobně sešel s Pavlem, tvůrcem modifikace Lost Heaven 1932 a udělal jsem pro vás tedy velice obsáhly rozhovor. Dalo fušku to přepisovat z MP3 :-).
Ahoj Pavle, mohl by jsi se našim čtenářům představit?
Zdravím herní komunitu Mafie. Skvělé hry Mafia. Jmenuji se Pavel, žiji na území Moravy a tímto bych vám chtěl představit moji modifikaci do hry Mafia: The City of Lost Heaven. To by mohlo stačit :-).
Co tě vedlo začít tvořit modifikaci Lost Heaven 1932 a jak si se k tomu vůbec dostal?
Je to asi podobné jako v případě hitmana nebo ostatních lidí, kteří vlastně začali s tímto nápadem, že jízda byla taková, dá se říct nudná, moc možností tam nebylo, tedy kromě taxíku apod. Postupem času jsem si říkal, že nějaké oživení v podobě pár aut na parkovištích, pár lidí... jednoduše běžný život velkoměsta. Takové ty běžné úkony, které lidé dělají na ulici a pak jsou zde i další věci. Začal jsem s kompilací modelů a skinů, a jakmile jsem to dal dohromady, tak jsem si říkal, že by to chtělo do hry nějak řekněme protlačit. Tak jsem si na to vzal příslušný editor a začal jsem tvořit.
Co všechno by měla tvá modifikace Lost Heaven 1932 obsahovat?
Jak už jsem zmínil, jedná se o prvky každodenního velkoměsta. Jsou zde lidé bavící se na ulicích, pozměněná doprava a je to vše situováno do roku 1932. Nebo například možnost koupit auto v autobazaru nebo výraznější věc a to továrna ve Works Quater. Jedná se vlastně jen o skladiště, které ale má svůj vlastní život, tedy spíše taková menší firma. Jsou zaneseny i menší dodatky jako hádající se lidé, kradou auta a pronáší u toho ráznější věty a víceméně vše co se dalo vytáhnout z nepoužitého dabingu je zde použito. Uvede například uličku z druhé mise uprchlík, kdy jsou ti dva hádající se manželé a chlapík spravující auto.
Jak si přišel na název Lost Heaven 1932, tedy spíše ten rok 1932?
Největší podnět asi byl, co se týče aut neboli dopravy, protože když to vezmu z technického hlediska, tak v roce 1932 byla auta jaksi méně tělnatějších tvarů. Takže nebyly tak mohutné, ale více propracované... připomínali starší dobu. Díky dopravě jsem to vlastně udělal takhle a samozřejmě sem se pak snažil zakomponovat příběh, aby seděl ohledně některých postav apod.
V čem si myslíš, že tvůj mód bude vynikat nebo bude něčím výjimečný?
Nedá se ani tak řící výjimečný. Chci nabídnout, co se týče jízdy větší akci, větší potěšení a ostatně větší zábavu. Nejedná se o věci, které by obohacovaly jízdu, ale spíše jí dodávají smysl. Mohu vám vyjmenovat, co bude ve verzi 1.2... tak třeba prodej zbraní nebo koupě bomby a její následná aktivace. Kdyby měl říci něco co je výjimečné, tak je to spíše to, že jsem rád za to, že jsem to dokázal.
Nechal jsi se inspirovat nějakou modifikací?
Neřekl bych přímo inspiroval... sledoval jsem samozřejmě vývoj ostatních módů, ale nepřebral bych nápady jiných autorů. To bych si nedovolil. Ale celkovou inspiraci jsem bral spíše ze screenshotů betaverze Mafie a pak samozřejmě vlastní nápady nebo když třeba řekl některý z kamarádů, co by chtěl atd.
Jak dlouho už tuto modifikaci tvoříš a na kdy zhruba odhaduješ vydání verze 1.2?
Takže počátky módu bych stanovil do roku 2005 někdy v listopadu, kdy v jízdě bylo přidáno pár nových aut a postupně jsem začal přidávat postavy. Postupně jsem toho více uměl a přidal jsem trochu větší věci jako autobazar, abych navodil denní život. Verze 1.2 by mohla být hotova někdy o Vánocích 2007 a chtěl bych to stihnout přímo na Štědrý den, aby to působilo jako dárek pro hráče :-).
Ve verzi 1.1 se změny týkají pouze města, plánuješ do verze 1.2 nebo dál i nějaké změny v krajině?
Co se týče krajiny, tak rozhodně. Krajina tedy bude a bude obohacena v duchu tohoto města a ještě musím promyslet, co vše do toho dám. Změny se budou týkat především skript.
Tvá modifikace obsahuje stovky aut a postav navíc, což se určitě musí projevovat na HW nárocích, že ano?
To samozřejmě, ale není to nijak drastické. Podle mě by na verzi 1.2 mělo stačit 1GB RAM a 512MB už by bylo asi málo, ale musím uznat, že někteří hráči mají kolikrát pěkné dělo :-).
Modifikace jako ta tvá, tedy takové rozsáhlosti s tolika možnosmi není moc a máš tedy určitou konkurenci jako Cantrell City, možná snad někdy dokončený Classic City Mod apod. Těšíš se zároveň na některou z těchto modifikací?
Určitě se těším... nejsem ten typ člověka, co něco udělá a pak bedlivě sleduje, jestli náhodou nepoužil jeho nápad nebo jestli tamto nemá lepší apod. Tyto rozsáhlejší modifikace rozhodně vyzkouším a nepochybně u nich strávím delší dobu. Sám zmíním i Mafia MultiPlayer, které zajistí Mafii další roky frekventovaného hraní podobně jako další módu. Je na co se těšit a určitě těmto projektům fandím.
Projekt Classic City Mod od hitmana je ti určitě znám a jaký na tento mód máš názor?
Tak co se týče hitmana je velká škoda, že to takhle pozdržel, ikdyž jistě má nějaké osobní záležitosti a povinnosti. Ale já sám bych byl rád, kdyby to dodělal, protože je to vlastně první mód, který obsahuje tady tyto prvky. Můj mód se od jeho trochu liší a říkám, že pokud se to hitmanovi podaří, tak si myslím, že bude určitě dobrý ohlas.
Plánuješ v budoucnosti ještě nějaké modifikace jako třeba verzi 1.3 nebo nějaký jiný mód?
Do budoucna určitě něco chystám, ale zatím ještě neprozradím, o co půjde. Nevím kolik toho bude, ale chtěl bych pokračovat v duchu té původní verze, tedy oživování města, vlastní nápady... zkrátka co ještě v žádném módu nebylo.
Možná se mezi našimi čtenáři najdou i čtenářky, které by zajímalo zda-li máš přítelkyni nebo jsi svobodný? :-)
Kéž by :-), ale zadaný zatím bohužel nejsem :-).
Byly mé otázky záludné? Nebylo jich moc? :-)
Já si myslím, že tohle je standart každého rozhovoru a o záludnosti bych zde rozhodně nemluvil. Byť téma ohledně přítelkyně je odbočení od tématu, ale hlavní náplní byla modifikace a myslím si, že snad vše bylo řečeno.
Děkuji ti za rozhovor a za to, že jsme se mohli sejít a přeji tvému Lost Heaven 1932 do budoucna mnoho úspěchů.
I já tobě děkuji za pěkný rozhovor a tvůj web nesmíme opomenout. Tobě přeji velkou výdrž, samozřejmě hodně úspěchů, ať konkurence nepřevyšuje o hlavu :-).
Vydání MAFIA 3
(říjen 2016)
---
V pátek 7. října vyšel 3. díl, dnes již legendární, hry ze série MAFIA.
Věřme, že se dočkáme modifikování jako v prvním dílu, příp. ze série GTA.
Matěj Brůna
šéfredaktor M1