Udělal jsem pro vás rozhovor s tvůrcem modifikace Cantrell City a zde vám jej přináším. ESAUL nám poskytl jeden exkluzivní obrázek z módu jen pro náš web. Tento obrázek najdete na konci rozhovoru.
Ahoj ESAUL, mohl by jsi se našim čtenářům představit?
Zdravím všechny. Jmenuji se Tomáš Pondělík a pocházím z Plzně-Jihu. Aktuálně žiji v Praze a studuji Vysokou školu veřejné správy a mezinárodních vztahů. Díky možnosti cestování (ze strany školy) jsem se podíval do evropských měst a pořídil spousty materiálu a načerpal hodně informací, mohu tedy Cantrell city více přiblížit skutečnému evropskému městu.
Co tě vedlo začít tvořit Cantrell City?
Začátky Cantrell city byly v podstatě směšné, začal jsem si v malování upravovat jen pár městských textur, silně m totiž vadilo, že se mi prohání auta ze současnosti ve městě z 30-tých let. Čas plynul a zjistil jem, že již v podstatě pracuji na plnohodnotném modu pro Mafii. Jenomže jsem typ člověka, kterému nestačí jedna věc a musí mít vše (špatná vlastnost na jednu stranu :-)). Takže jsem se také pustil do zvuků, hudby, zbraní, parametrů vozidel a zbraní a také scriptů. Se scripty jsem začal v podstatě na mizivé úrovni, kdy jsem byl schopen přidat do hry auto a jezdit v něm. Dnes jsem schopen připravit regulérní plnohodnotnou misi pro Mafii, což ostatně uvidíte v Cantrell city.
Co všechno by měla tvá modifikace Cantrell City obsahovat?
Jak jsem již zmínil výše. Oproti jiným "moderním" modifikacím přidávajícím pouze modely, či pár městských textur, tak by měla obsahovat vše, aby zmizel pocit, toho, že se proháníte po americkém městě 30-tých let. Hlavně jsou zde nové mise a příběh, které zatím žádná modifikace zabývající se současností neměla.
V čem si myslíš, že bude tvůj mód výjimečný?
Hlavním prvkem budou jednoznačně mise, ale v Jízdě se najdou třeba takové drobnosti jako je dětské hřiště nebo občasné Tommyho hlášky typu, když hráč pojede více jak 150, tak Tommy něco prohlásí apod. Dále jsem přidal prvky, které hru více "oživí" po efektivní stránce, efekty typu bití srdce při nízkém stavu zdraví apod.
Stránka o módu sídlí pod křídly Fineway Studios. Mají nějaký vliv na vývoj Cantrell City?
Ne :-). Finewaystudios pouze poskytlo hosting pro mou modifikaci, ale jinak se mi s lidmi ze strany Jakuba "Sparka" Bedecse pracuje či doposud pracovalo v pořádku. Žádné finance po mě zatím nikdo nechtěl :-).
Pomáhá (pomáhal) ti někdo s vývojem módu nebo se jedná čistě o tvůj projekt?
V podstatě jde od základu o mnou tvořený projekt, ale často se objevila výpomoc v podobě vytvoření či konvertu nějakého modelu. Například lukascom z MSX teamu připravil obě verze Škody Octavie RS nebo všem již známý Sn4jo pro Cantrell city vytvořil benzinu OMW, já většinou pouze modely upravím či dootexturuji. Ještě mě při vývoji ovlivňují názory betatesterů, ty zatím tvoří úzký kruh mých přátel. Bratr Pavel většinou testuje mise, ~Pavouk vzhledovou stránku města a "logičnost" misí. WiQiX pro mě tvoří nějaké loadscreeny a zároveň se podílí na betatestu.
Jak dlouho už se tvorbě módu věnuješ a kdy zhruba odhaduješ jeho dokončení?
Mod je ve výrobě snad již třetím rokem. Vydání finální verze je zatím v nedohlednu, to hlavně z důvodu toho, že mě teď čekají zápočtové testy a žiji s přítelkyní v Praze, takže také trochu času musím mít pro ní, no a ještě je tu práce, tam bývám někdy od 8.30 do 22.00, což zabírá celý den a já neudělám na Mafii v podstatě nic. Demo vyjde 24.12.2006 to je jisté.
O Vánocích plánuješ vydat demoverzi Cantrell City, co vše bude obsahovat?
Nerad bych prozrazoval opravdu vše, za prvé by se to sem asi nevešlo :-) a za druhé bych nerad prozrazoval vše. Kouzlo překvapení si na Štědrý den snad nechce nechat ujít nikdo. Takže jen v krátkosti: hráčům lehce přiblížím příběh a to jak se Tommy dostal do všech jeho problémů, pak si hráči projdou s Tomem jednu misi odehrávající se v hotelu. V Jízdě přibude pár drobných scriptů, jako je třeba dealer zbraní nebo již výše uvedené dětské hřiště.
Na tvých stránkách je i malá zmínka o projektu Contabile, který měl v létě různé komplikace. Mohl bys trochu osvětlit proč je u tebe na webu tato sekce?
Na Contabile jsem skoro od jeho začátku pracoval, takže jsem se o něm chtěl zmínit i na svých stránkách, ale než jsem se dostal k tomu, abych shrnul informace o mé práci na něm, tak projekt byl rozpuštěn a nyní nese název Mission pack a podílí se na něm v podstatě komunita lidí znající Mafii velmi dobře, k tomu navíc jsou to lidé kreativní, což poznáte za nějakou dobu. Jejich práce vypadá zatím velmi, velmi podařeně.
Možná se mezi našimi čtenáři najdou i čtenářky, které by zajímalo zda-li jsi zadaný nebo ne :-).
:-D fotky zasílejte na e-mail...ne bohužel dívčí polovičky mají smůlu, již delší dobu mám přítelkyni, která mě navíc podporuje ve hrách, ale znáte to, všeho moc škodí :-).
Byly mé otázky záludné? :-)
Dalo se to :-), ikdyž s tou přítelkyní jsi mě dostal! Takovou otázku jsem ještě nedostal.
Děkuji ti za rozhovor a přeji Cantrell City mnoho úspěchů.
Já také děkuji mnohokrát, přeji též hodně úspěchů s webem. Děkuji i všem čtenářům a hráčům Mafie co se zajímají o moji tvorbu. Děkuji.
Exkluzivní screen:
Další obrázky a wallpapery najdete na tvůrcových stránkach http://esaul.finewaystudios.com.
Vydání MAFIA 3
(říjen 2016)
---
V pátek 7. října vyšel 3. díl, dnes již legendární, hry ze série MAFIA.
Věřme, že se dočkáme modifikování jako v prvním dílu, příp. ze série GTA.
Matěj Brůna
šéfredaktor M1