Zahraniční herní server IGN.com zveřejnil nové, dvanácti minutové video z třetí Mafie.
Na oficiálním Twitterovém účtu byl zveřejněn nový artwork z třetí Mafie, který ukazuje krásu bažinového venkova.
Herní web Game Informer ukončil svoje celoměsíční pokrytí třetí Mafie rozhovorem s šéfem studia Hangar 13, H. Blackmanem. Redaktoři vybrali nejlepší otázky od jejich čtenářů a šéf studia na ně ochotně odpověděl. Nabízíme Vám překlad těch nejzajímavějších.
Je nutné hrát předchozí díly pro pochopení třetí Mafie?
Nutné to není, ale Blackman doporučuje předchozí díly si zahrát a to hlavně Mafii II, kterou označil za velmi dobrou hru. Všechny postavy, které se z předchozího dílu ve hře objeví, budou znou představeny a znalost posledního dilu tak není nutná. Jelikož Blackman mluví pouze o druhé Mafii, tak se s největší pravděpodobností nedočkáme žádné postavy z Lost Heaven.
Proč 60. léta a ne znovu doba prohibice?
Tohle období už v Mafia sérii bylo a vývojářský tým chtěl zkusit něco nového. Blackman zároveň zopakoval, že mafie není jenom o té italské. Již v listopadovém čísle magazínu Game Informer padla zmínka, že v případě úspěchu třetího dílu lze očekávat další krok do neznáma. Podle redaktorů se nabízí drogová válka v Kolumbii, Yakuza, čínské triády nebo ruská mafie.
Bude hra mít tutoriál nebo misi ve Vietnamu?
Tutoriál jako takový ve hře nebude, hráč se bude seznamovat s možnostmi a vlastnostmi v průběhu hry. Co se týče mise ve Vietnamu, není nic potvrzeno ani vyvráceno, začátek hry je vývojářským tajemstvím.
Preferujete film The Godfather nebo Goodfellas?
Blackman má radši Goodfellas. Třetí Mafie se prý hodně inspirovala druhou polovinou tohoto filmu.
Bude ve hře změna počasí a jak bude hru ovlivňovat?
Za deště se budou vozidla budou chovat jinak než za normálního počasí. Zároveň bude záležet, po jakém typu cesty jedete, např. na asfaltové cestě se vozidlo bude chovat jinak než na polní.
Mafia a multiplayer?
Třetí díl je čistě singleplayerová záležitost. V budoucnu by však nějaký díl multiplayer mít mohl.
Uživatelské prostředí v ukázce vypadalo přepláceně, půjde vypnout?
Je to věc, která každý týden mění podobu a ta, kterou jsme mohli vidět v ukázce rozhodně nebyla finální. Zda radar, ukazatel hledanosti, munice aj. půjde kompletně vypnout zatím nebylo rozhodnuto.
Bude odhalen osud Joeho?
Vývojáři vědí, co se s ním stalo. Proběhla diskuze s vývojáři z 2K Czech o tom, jakou oni měli vizi pro tuto postavu a Hangar 13 si přidal svojí verzi. Z toho vyšla finální verze, ale poslední slovo měli lidé z Hangaru. To samé s Vitem a jeho příběhem mezi druhým a třetím dílem. Hráč se může dozvědět, co se s Joem stalo v průběhu hry, ale pouze pokud bude mít dobré vztahy s Vitem.
Bude si hráč moc ve hře zvolit obtížnost řízení jako v druhém díle (normální/simulace)?
Blackman by tuto možnost rád ve hře měl, ale ještě není stoprocentně rozhodnuto. Hra má spoustu vlastností, které jsou závislé na typu řízení a dělat a ověřovat vše dvakrát je možná něco, na co nezbude čas.
Je příběh třetího dílu delší než příběh druhého?
Pokud budeme soudit podle počtu minut, tak prý ano, možná i o trochu delší, ale Blackman si stoprocentně jistý nebyl. Hra je zasazena do několika měsíců v roce 1968, nikoliv do několika let, jak tomu bylo u předchozích dílů. Hra má spoustu nepovinných aktivit a misí, které hráč bude moci plnit, ať už během příběhu nebo po jeho dokončení.
Blackman zároveň potvrdil, že hra bude mít více sběratelských věcí, než měl druhý díl. Kompletní rozhovor s můžete (v angličtině) poslechnout na této adrese.
Třetí díl Mafie se bude odehrávat ve městě ,,New Orleans“ roku 1968. Jak se s tím poprali designéři z Hangar 13? To nám bylo naznačeno v nedávno zveřejněném článku magazínu GameInformer. Máme tu pro Vás souhrn toho nejdůležitějšího.
,,Měli jsme ve studiu krátký seznam měst, které nás zaujali a tak jsme si vypracovali jejich koncepty, ale nakonec jsme si vybrali New Orleans.“ říká Blackman.
,,New Orleans je jedním z nejrozmanitějších center Ameriky, které je však ve světe videoher naprosto opominuto, skloubí se zde mnoho různých hudebních stylů a odlišných kultur – např. Jazz, Voodoo a francouzská čtvrť. To vše se poté prolíná do velmi zajímavé kultury.“ dodává.
Samozřejmě digitalizovat město před 47lety není vůbec jednoduché, neboť z velké části je město jiné. Proto je nutné zkoumat jeho minulost ze starých černobílých fotografií, pročítat staré kroniky a články z novin.
,,Pokud chcete vytvořit město, které má co nejvíce přibližovat rok 1968, není to jen o tomto roce, ale je obrazem několika desítek let předtím, ze kterých musíte vycházet .“ říká designér Dave Smith.
Proto tým musel zkoumat módu, automobily, hudbu, architekturu a především jejich vývoj před rokem 1968. Jen tak je možné se přiblížit dané době a vytvořit prostředí, které bude pro hráče co nejvíce autentické. Mimo jiné toto zkoumání umožní týmu vytvořit oblasti, či budovy, které již zanikly. Například na Bourbon street stál v minulosti starý operní dům a v Hangar 13 se rozhodli, že jej pro hru znovu vytvoří.
Pro hru však muselo dojít ke zmenšení New Orleans a celkové úpravě města, proto se nejspíše ve hře nebude jmenovat New Orleans – bohužel název města nebyl zatím prozrazen, neboť to dává tvůrcům volnější ruku při tvorbě, neboť se nemusí striktně držet skutečnosti. Studio vzalo několik orientačních bodů města, které si lidé pamatovali a zasadili je do podobných míst. Tato svoboda v tvorbě města umožnila vytvořit např. močály nedaleko města. A na některých místech naopak něco smazat. Známý Superdome (sport. Stadion) se ve hře neobjeví, přestože v roce 1968 již byla zahájena jeho stavba.
„New Orleans je krásné město v mnoha ohledech, ale není zrovna nejvhodnější pro honičky ve 150km/h. Máme v plánu přidat například podzemní vodní cesty, což by ve skutečném New Orleans nešlo. Chceme vzít všechny výhody a skvělé věci, které na New Orleans jsou a vytvořit tak opravdu vzrušující město.“ dodává Blackman.
„Poté co jsme naší verzi Canal Street vložili do hry, podívali jsme se na naše palmy a usoudili jsme, že jsou moc malé – nevyvinuté. Napadlo nás, jestli se to nezdá jenom nám a tak jsme šli k našim designerům a oni řekli: ,,Ne, palmy na tomto místě byly v roce 1968 čerstvě zasazeny, takže opravdu byly malé.“ Ale očekávání moderního publika je, že v New Orleans budou plně vzrostlé palmy, tak jsme je takové do hry vložily.“ usmívá se Blackman.
Orientační body ve městě mají sloužit k tomu, aby se hráči brzy seznámili s městem a orientovali se v něm i bez mapy. Z panorama je tedy vidět mnoho zvýrazněných míst pro lepší orientaci, např. hřbitovy, staré katedrály, kavárny u vody nebo francouzskou architekturu.
Třetí díl Mafie bude obsahovat funkci pomocného míření, se kterou jste možná setkali ve hrách jako Call of Duty. Jak moc Vám bude hra pomáhat je však na Vás, podle slov vývojářů je to součástí obtížnosti, kterou si budete moci zvolit.
První díl tuto tématiku vynechal, v druhém jste měli na výběr ze třetí: lehká, střední a těžká. Obtížnost určovala, jak rychle se Vám regeneruje zdraví nebo zda vidíte nepřátele na radaru. Trojka jde v tomto ohledu ještě dál a nabídne snap-to míření a aim assist. Jednoduše řečeno, hráč bude moci mířit jak bude chtít, jakmile se ale zaměřovač dostane do určité blízkosti nepřítele, hra ho automaticky posune přesně na cíl.
To samé platí i pro střílení z vozidel. Vývojáři chtějí, aby se hráč soustředil hlavně na řízení vozidel a střílení z nich bral jako takový bonus. Mluví se zde však o funkci „ne úplně automatickém míření,“ která má hru udělat zábavnější.
Automatické zaměření pneumatiky u vozidla
Konzoloví hráči tuto možnost nastavení určitě uvítají, PC hráči spíše méně.
Vydání MAFIA 3
(říjen 2016)
---
V pátek 7. října vyšel 3. díl, dnes již legendární, hry ze série MAFIA.
Věřme, že se dočkáme modifikování jako v prvním dílu, příp. ze série GTA.
Matěj Brůna
šéfredaktor M1