V předchozích dnech jsme zveřejnili doslova kupu novinek. Informace v nich obsažené jsme ždímaly ze zahraničních herních magazínů, jejichž redaktoři si zahráli třetí Mafii a sepsali své první dojmy. Jelikož jich opravdu nebylo málo, přinášíme Vám souhrný seznam, aby Vám případně nic neuniklo.
Game Informer
Mafia III zodpoví otázky z druhého dílu, včetně osudu Joeho – třetí díl bude nepřímo navazovat na druhou Mafii, co všechno se dozvíme, zjistíte v této novince
Zkušenosti, dovednosti, tunning aneb trocha RPG také v Mafii – vylepšování vozidel a Lincolna samotného, i to nás čeká v Mafii
Mafia III bude mít více konců a různorodé mise – pokud Vás zajímá, kolik konců bude mít třetí díl nebo kdo Vám bude zadávat mise, tak to dozvíte v této novince
Rasismus hraje ve hře roli a je na Vás, zda budete soucítit – rasismus hraje ve hře velkou roli, jak to pocítíte během hry zjistíte zde
Nové screenshoty z magazínu GameInformer – nové screenshoty si můžete prohlédnout kdykoliv na tomto odkaze
Nové artworky ze třetí Mafie – sedm nových a pěkných Mafia III artworků z Game Informeru
EDGE
Preview v magazínu Edge porovnává hru z předchozími díly – vůbec poprvé se někdo odvážil porovnat třetí díl s prvním a druhým dílem, všem fanouškům Mafie rozhodně doporučujeme přečíst
X-One
X-One: Mafia III je velkolepá, ale připomíná GTA – stále se o tom mluví, ale až magazín X-One to napsal černém na bílém, jak se Mafia III podobá GTA se dozvíte v této novince
Systém obsazovaní čtvrtí aneb jak to celé funguje – ve hře budete moci obsazovat skrýše a čtvrti, které ovládá nepřátelská mafie, celý princip tohoto systému se dočtete na tomto odkaze
PCGamer
Preview v PCGameru naznačuje menší změnu žánru – americký časopis popsal, jak velkou roli bude hrát město ve třetím díle
Čtyřstránkové preview zveřejnil také britský PlayStation Official Magazine a Xbox Official Magazine, bohužel stránky plné textu nepřinesly nic nového a proto jsme je oproti původním plánům nakonec vynechali. Zatímco se ostatní weby soustředily pouze na Game Informer, naše rozhodnutí investovat čas i do ostatních magazínu se opravdu vyplatilo.
Herní server Game Informer zveřejnil nové video, ve kterém Vám vývojáři přiblíží příběh třetího dílu. Ačkoliv většina informací je již nějakou dobu známa, ať už z GamesComu nebo jiných preview, tak přeci jen několik nových informací bylo v rozhovoru řečeno.
město třetí Mafie, jehož předlohou je New Orleans
Vývojáři se velmi soustředí, aby rasismus ve hře byl cítit. Sám hráč se dostane několikrát do situace, kde bude muset zasáhnout, ale je čistě na něm, kterou stranu konfliktu si vybere. Podle H. Blackmana (šéf studia Hangar 13) se tímto Mafia 3 liší od ostatních her, jelikož většina herních studií tuto problematiku ignorují.
jedna ze čtvrtí ve městě (artwork)
Aby tvůrci zajistili autenticitu herního prostředí, mluvy a slangu, pozvali si do studia několik lidí, kteří žili v té době, tedy v roce 1968 ve městě New Orleans.
otec James (vlevo) a Don Sal Marcano (vpravo)
V časopise již byly představeny také dvě nové postavy, ale až včerejší video nám dalo odpověď na otázku, jak vypadají. Otec James provozoval sirotčinec, ve kterém Lincoln vyrůstal a po válce se s ním hlavní hrdina opět spojí. Druhou postavou je Don Sal Marcano, boss místní italské mafie a hlavní cíl Lincolna. Když se Vito přesunul z Empire Bay do New Orleans, připojil se právě k italské mafii a dostal na starost menší území na kraji města. Touha po moci však Vita přiměje spojit síly s Lincolnem.
Screenshot z časopisu ve vysokém rozlišení
Celé video s rozhovorem (v angličtině) najdete na stránkách Game Informeru. Již 14. října se můžeme těšit na další nové informace o třetí Mafii.
screenshot přímo z hraní třetí Mafie
Redakce herního časopisu PCGamer si také zahrála třetí Mafii a věnuje se jí na dvou stránkách. Zatímco většina informací zmíněná v časopisu je již známá, jeden odstavec určitě stojí za zmínku.
Vysvětluje totiž, že zatímco první a druhá Mafia měli svoje města (Lost Heaven, Empire Bay) jako pozadí pro příběh, Mafia III to má přesně na opak. New Orleans hraje hlavní roli a tvůrci ho označují jako „skutečný otevřený svět.“ Už nejste limitováni plnit jednu příběhovou misi za druhou. Hráč se ocitne ve městě, kde může v podstatě dělat cokoliv, ať už obsazovat čtvrti, provokovat policii nebo objevovat město. Aktivit bude prý ve hře spousta a jen na hráči, které vedlejší mise či aktivity splní. Příběhové mise najednou hrají druhé housle, jelikož je to právě otevřený svět, na kterém tvůrci staví a který zatím hlavně propagují.
Preview v magazínu X-One mimo jiné přineslo vysvětlení, jak celý systém obsazování čtvrtí v Mafii III funguje.
V každé čtvrti města existuje několik skrýší a podniků. Zatímco podniky jsou celkem snadno objevitelné, k nalezení skrýše musíte sledovat lidi kolem Vás. V demu bylo toto ukázáno na drogovém doupěti. Hráč nejdříve musel sledovat feťáka k dealerovi, toho následně unést a dostat z něj lokaci skrýše. Co s práskačem uděláte je pak Vás, jeho zabitím dostane peníze, když ho ale ušetříte, může se ještě v budoucnu hodit.
Obsazení daného místa můžete provést několika způsoby, od tajné infiltrace po akční řežbu. Jakmile je podnik Váš, musíte ho přiřadit jednomu ze tří kapitánů (Vito, Burke, Cassandra). Ten Vám za to dá malý bonus, neboli perk. Každý kapitán má bonus jiný a je jenom na Vás, kterého kapitána zvolíte. Obsazením většiny podniků ve čtvrti vyprovokujete místního bosse (toho, co měl čtvrť a podniky na starosti) a jakmile ho hráč zlikviduje, čtvrť je Vaše.
Stejně jako u podniků a skrýší, i čtvrť musíte přiřadit jednomu z Vašich kapitánů a je jedno, kolik podniků v dané čtvrti kontroluje (klidně může mít polovinu podniků na starosti Cassandra, polovinu Burke a čtvrť Vito). Zde přichází ke slovu balancování. Když budete preferovat jednoho kapitána, ostatní se naštvou.
Některé bonusy, které můžete od svých kapitánů získat během hry a budou dostupné přes vysílačku, kterou Lincoln nosí u sebe:
Obsazování čtvrtí není podle redaktorů X-One magazínu práce na několik minut, ale spíše na několik hodin. To už zmínil redaktor časopisu Edge, který tuto zdlouhavou práci označil za "okaté prodloužení hratelnosti."
Po Game Informeru a Edgi dostala šanci třetí Mafii si zahrát i redakce čistě konzolového magazínu, X-One. Na šesti stránkovém preview hru velmi chválí a označuje za velmi akční a brutální hru.
„Přestřelky vypadají velmi podobně jako v GTA V nebo Watch Dogs, ale jejich kvalit zatím nedosahují,“ míří jedna z mála výtek redaktora k Mafii III. Chválu sklidil nový bojový systém, na kterém se podle slov tvůrců pracuje už přes dva roky. Díky tomu, že se Lincoln vrátil zrovna z válka ve Vietnamu, je ve hře kladen větší důraz na přestřelky než na stealth akci. Hlavní hrdina nemá problém sejmout pět, šest nepřátel během minuty.
„Uživatelské prostředí, opět, připomíná GTA nebo Watch Dogs. Máte k dispozici radar, ukazatel hledanosti …“ Podle všeho ale tahle podoba vůbec nevadí, naopak, podle redaktorů si prý díky tomu není potřeba zvykat na kompletně jinak uspořádané uživatelské prostředí.
Třiceti minutové demo, které redaktoři hráli, pocházelo z alpha verze hry a spousta věcí ještě není finálních. Na šestistránkovém preview nepadla ani jedna zmínka o příběhu, který byl hlavním lákadlem předchozích dílů. Redaktoři naopak věnovali velkou část tomu, jak souboje jsou akční, brutální a všude stříká krev.
Demo obsahovalo také čtyři písničky, hudba prý skvěle pomáhá utvořit atmosféru hry, stejně jako v druhé Mafii.
O přiblížení Mafie ke Grand Theft Auto jsme psali již včera, kdy redaktor magazínu Edge popsal změnu jako „z osobitého příběhu v mainstreamový sandbox."
Vydání MAFIA 3
(říjen 2016)
---
V pátek 7. října vyšel 3. díl, dnes již legendární, hry ze série MAFIA.
Věřme, že se dočkáme modifikování jako v prvním dílu, příp. ze série GTA.
Matěj Brůna
šéfredaktor M1